Berceni – un cartier de kkt?

NOTA: Intrebarea din titlu are doar rolul de a interoga caracterul local/regional/national/global al afirmatiei.

Cica dragostea e oarba. Mult prea oarba, as zice. Asa am ajuns eu in Berceni. Un cartier SF… SF de filme din alea proaste, care ilustreaza o societate bolnava, un viitor de kko si sperante desarte. Cum, in anul 2012, mai este posibil un trai ca in acest sector? Sau este deja extins chiar la nivel global si eu nu fac decat sa ma „plang” de inadaptarea mea sociala (nu m-as mira:) ).  As avea multe de comentat, de dezbatut, de analizat si de…. cine mai stie de ce. Dar ma voi rezuma la a le expune cat pot de succint. Concluzii si comentarii astept de la voi – macar pentru a vedea ca, de fapt, eu gresesc. Deci…

CE NU IMI PLACE LA BERCENI – Bucata dintre Sos. Oltenitei si Sos. Berceni, cel putin:

– mirosul de canal si gunoi neridicat, intalnit la tot pasul pe strada. Uneori ma face sa ma gandesc cu jind la o buda proaspat data cu clor.

– lipsa locurilor de joaca/spatiilor verzi. La categoria locuri de joaca pot fi incluse, cu indulgenta aferenta constientizarii miracolului ca nu m-am nascut intr-o tara avand conditii de viata mult mai mizere, vreo 3-4 parcuri de cate 200 mp…cred…

– prea multi ciudati pe metru patrat.Nu ma refer doar la o anumita minoritate, pt. ca este deja un fenomen mult mai amplu, care genereaza indivizi din ce in ce mai gaunosi. Din ce in ce mai multi, mai needucati si mai agresivi. Si nimeni nu le face nimic (decat in visele lor „frumoase”, printre frunze si prafuri de de toate).

– oamenii asa zis normali care mai sunt, nu prea mai sunt in toate ale lor. Du-i intr-o societate civilizata si vezi la ce ma refer.

– scoli, gradinite, institutii de educare – zero. Zero barat. Degeaba poate ai profesori cat de cat ok, daca programa este tot ca pana acum, iar invataceii tot mai nemotivati (desi la supt acadeaua or fi toti cel putin la fel de performanti precum idolii zilelor curente).

– sanatate = zero. Oare ce ii mai tine pe putinii medici buni pe la spitale/dispensare (de stat)? O intrebare pe care mi-am pus-o de mii de ori. Recunosc, as da oricand bani unui medic bun, chiar de ar fi ultimii mei bani. Am facut-o deja. Din simplu spirit de conservare si de a-mi vedea „copiii mari” si din faptul ca mi se pare INCREDIBIL ca un medic sa aiba salariul pe care stiu ca il are…dupa atata scoala, dupa atatea vieti salvate, dupa tot… la fel ca atatea alte specializari din tara asta.

– politete/cei 3 ani de acasa. Nu exista. Pe langa elementarele apucaturi de a nu scuipa, injura la fiecare cuvant si a face alte lucruri de natura strict personala in public, aici a iti bate nevasta sau copiii este ceva natural, pentru multi („barbati”, femei, copii). Degeaba sunt biserici la tot pasul, invatamintele propovaduite de ele sunt ireale.

– siguranta…cum sa zic…. aici cand merg seara pe afara, e totul sumbru, lugubru, ascuns… in vechiul meu cartier existau efectiv „gasti” la fiecare bloc…veneam, plecam de la scoala – ei erau acolo, cerand 5 minute de atentie – cat ii salutam si le ziceam vreo stupiditate. Aici, in Beceni, totul este ascuns. Mergi linistit pe strada si afli peste 2 ore de la stiri ca nu stiu ce gasti s-au impuscat fix in locul prin care te intorsesei de la munca. Evident, locul era unul perfect pustiu – dupa cum ti-l aminteai…la fel l-ai gasit si cand te-ai dus sa-l revezi.

Ce imi place la Berceni (…):

– in ultimii 4 ani, de cand e Piedone primar, au inceput sa apara spatii verzi, locuri de joaca mai bine ingrijite si mult mai bine dotate. E usor sa imi amintesc pt. ca acum 4 ani rascoleam prin nisip si pietris, inaintea copiilor, pt a vedea daca este lasat vreun ac de siringa de la vreun drogat. Sau daca „bolovanul” ala este chiar din pamant sau vreo ramasita de la caini/oameni. Si pentru ca nu aveam leagane si tobogane adevate persoanelor sub 18 ani (& high). Mentionez ca nu le am cu politica. Doar ca unele lucruri sunt atat de evidente incat…

Ce sa va zic…sigur am uitat multe… si am deja o puternica nostalgie a locurilor in care am crescut.

Ce ziceti, la voi e mai bine?

Lasă un răspuns

