Plâng

Încet un soare roşu s-ascunde printr-o deasa noapte
Şi fumuri negre şi albăstrui pământul otrăvit scoate.
Stau într-o cameră – aceeaşi de un sfert de fad secol
Şi caut puţină îmbărbătare din străfunduri să mai scol.

E linişte în juru-mi, dar din depărtare pătrund murmure.
E linişte în juru-mi, dar sufletul se zbate în stransoare.
E linişte în juru-mi, dar sângele năvalnic îmi bate-n tâmple,
E linişte în juru-mi, iar sângele mintea-mi zdrobită o umple.

Şi ochii, şi gura şi nasul se umplu de-a lui fierbinte sărătură
Şi glasul se zbate cu gheare, zadarnic, să iasă mai iute afară.
Şi braţele-mi încearcă zadarmic să te afle în locul de mult ştiut
Şi pumnii mi se încleştează, şi unghiile-mi pătrund în carne…

De ce nu eşti aici, de ce după atâta vreme ai mai plecat?
De ce te văd abia mâine, de ce lacrimile mi s-au uscat?
De ce ne lăsăm limitaţi de reguli false şi stupide?
De ce lăsăm fericirea în mâini de sânge avide?

Şi gata…izvor de durere se revarsă peste obrajii scobiţi şi goi,
Şi glasul mi se aude tare şi spart ca al unui înjunghiat strigoi…
Plâng într-una, te caut în zadar, ca un copil ajuns prea repede orfan…
Încă cinci minute aş fi vrut să te mai am…sau poate un an…timpul e banal.

Încet un gând firav s-ascunde printr-o deasă resemnare
Şi scâncete amare şi chinuite sufletu-mi otrăvit scoate.
Stau într-o clipă – aceeaşi de un sfert de fadă eternitate
Şi caut puţină fericire din amintirile-mi a mai scoate…

 *** 9 iulie 2003

Lasă un răspuns

