Existenţă cromatică

Visuri albe se zdrobesc de ziduri negre,
Gânduri albastre sosesc pe maluri aurii,
Inima-mi pluteşte pe valuri purpurii,
Speranţa-mi e înecată între gri umbre.

Paşii iuţi mă poartă pe o lume plumburie,
Trupu-mi se odihneşte sub cerul sur,
Ochii-mi rătcesc în a zorilor lumină argintie,
Pumnu-mi loveşte un zid de stâncă dur.

Părul meu lung în lumină pare dalb –
Sunt secole de când te caut prin violet…
Un gând rătăcitor ce mătură rozul colb,
Îmi dezveleşte galbena lume şi rămâne sterp.

Verde-mi e conştiinţa în maroul substanţial,
Miroase a ou de raţă – proaspăt stricat – a mea viaţă.
Nu ştiu a înota în bleumarinul acesta existenţial,
Dar vreau şi pot să zbor în azuriul etern fără hotar.

***04 mai 2003

Lasă un răspuns

